Recrutam.ro - Ghidul carierei tale

Contact
Home » Sfaturi » Contractul de munca » Codul Muncii 2011: perioada de proba

Codul Muncii 2011: perioada de proba

Codul Muncii 2011: perioada de proba

Codul Muncii 2011: perioada de proba

Una din principalele schimbari aduse odata cu noul Cod al Muncii 2011 se refera perioada de proba.

Perioada de proba reprezinta durata de timp imediat dupa angajare, in care salariatul este evaluat si testat pentru a putea determina daca acesta corespunde sau nu functiei si postului pe care a fost angajat. Perioada de proba este necesara pentru ca determinarea corespunderii profesionale nu poate fi realizata exclusiv in timpul procesului de recrutare, ci direct la locul de munca.

Noul Cod al Muncii prelungeste perioada de proba necesara dupa angajare de la 30 de zile calendaristice la 90 de zile calendaristice pentru functiile de executie, si de la 90 de zile calendaristice la 120 de zile calendaristice pentru functiile de conducere.

Aceasta reglementare vine sa-i sprijine pe angajatorii pentru care vechea perioada de proba era insuficienta pentru evaluarea corecta si obiectiva a performantelor noilor angajati, mai ales a celor recrutati in functii de conducere, care necesita o perioada mai mare de timp.

Un alt argument pentru schimbarea perioadei de proba a fost determinat de faptul ca vechea perioada de proba era sub media statelor Uniunii Europene, aspect semnalat si de Comisia Europeana. De exemplu, in Germania, perioada de proba ajunge cel mai des la 6 luni, in Marea Britanie la 9 luni, iar in Franta intre 2 si 4 luni.

Noua lege nu mai reglementeaza separat perioada de proba pentru muncitorii necalificati, care avea caracter exceptional si nu putea depasi 5 zile lucratoare. Acestora urmeaza sa li se aplice dispozitiile generale. In schimb, a fost pastrata reglementarea distincta pentru persoanele cu handicap, pentru care verificarea aptitudinilor profesionale la angajare se realizeaza exclusiv prin perioada de proba de maximum 30 zile calendaristice.

Un alt element de noutate adus de Codul Muncii 2011 pentru perioada de proba este legat de absolventii de invatamant superior, pentru care primele 6 luni dupa debutul in profesie se considera «perioada de stagiu ». La sfarsitul acestei perioade, angajatorul are obligatia de a elibera acestora o adeverinta care sa ateste perioada respectiva.

Pentru ca raporturile de munca pe durata perioadei de proba sa fie mai flexibile de ambele parti, noua legislatie a introdus precizari suplimentare care subliniaza faptul ca preavizul si motivarea incetarii contractului de munca nu sunt necesare pe durata si la sfarsitul perioadei de proba.

Noile reglementari legate de perioada de proba in Romania le vor permite angajatorilor sa evalueze corect pregatirea profesionala a fiecarui angajat. Pe de alta parte, angajatilor le va fi mult mai usor sa renunte la postul ocupat in perioada de proba, fara sa mai fie nevoiti sa motiveze alegerea facuta.



Mai multe despre "Codul Muncii 2011: perioada de proba":

Clauzele principale din contractul de munca

Clauzele principale din contractul de munca

Contractul de munca este un instrument prin care va « legati » de o companie. Acesta poate fi intrerupt sub anumite conditii, pentru una sau cealalta dintre parti.

» Citeste tot articolul

Modificarea contractului de munca

Modificarea contractului de munca

Contractul de munca poate fi modificat, insa cu anumite conditii. Aflati care sunt acestea si ce elemente pot fi modificate in cadrul unui contract de munca.

» Citeste tot articolul

Actul aditional la contractul de munca

Actul aditional la contractul de munca

Aflati ce reprezinta actul aditional si ce elemente pot fi incluse in acesta, precum si care sunt conditiile in care este intocmit.

» Citeste tot articolul


InapoiSus
 

Utilizator inregistrat?

parola uitata?
 

Gaseste-ti jobul potrivit:

 

Keywords :

Copyright © recrutam.ro 2007 - Toate drepturile rezervate - Termeni & conditii - Contact - Site Map - ISEOM - Recrutam.ro is Managed by Ellipse Marketing Romania

studiu de piata - studii de piata - cercetare de piata - cercetare marketing

© ELLIPSE MARKETING Romania